راکون_nikbayan

آیا می دانید کدام حیوان غذایش را قبل از شستن می شوید؟ راکون ها از این نوع حیواناتند. بیشتر راکون ها غذای خود را می شویند و اگر آبی برای شستن غذای خود پیدا نکنند از خوردن آن امتناع می کنند. هر چند گفته می شود راکون ها فقط اگر در نزدیکی محل پیدا کردن غذا آب پیدا کنند، غذا را شسته و می خورند ولی دیده شده که بعضی از راکون ها بدون اینکه غذای خود را بشویند آن را می خورند. هیچ کس به درست نمی داند چرا راکون غذایش را می شوید. مطمئناً راکون ها این کار را برای تمیز کردن غذایشان انجام نمی دهند، چرا که آنها غذایشان را در اب گل آلود نیز می شویند. به علاوه آنها طعمه ای را که از آب می گیرند را هم می شویند، در حالیکه نیازی به شستشو ندارد.

شاید دلایل این کار این باشد که آب باعث می شود غذا طعم بهتری برای راکون پیدا کند. راکون ها پستاندارانی کوچک هستند که بدن آنها از مو پوشیده شد. آنها را می توان در جنوب کانادا تا پاناما به جز ارتفاعات بلند به تعداد تقریباً زیادی پیدا کرد. راکون ها معمولاً جانورانی خاکستری رنگند و برخی از آنها خطوط زرد یا قهوه ای رنگ و پشمالوی این حیوان حدود ۲۵ سانتیمتر است و دارای ۴ تا ۶ حلقه زرد رنگ می باشد.

راکون ها پوزه ای نوک تیز و چنگال های قوی و برنده دارند و از پنجه هایشان برای یافتن غذا استفاده می کنند. راکون ها در محل هایی زندگی می کنند که دارای آب و درخت است. غذایی که آنها بیشتر در شب شکار می کنند عمدتاً ماهی، صدف و قوباغه است. راکون ها طعمه خود را در آب های گل آلود پیدا می کنند.

این جانوران از گردو، فندق، پسته، غلات و میوه نیز تغذیه می کنند. راکون ها به دو نوع تقسیم می شوند. راکون های شمالی که در کانادا، آمریکا و آمریکای مرکزی زندگی می کنند. طول آنها همراه با دمشان به ۷۶ تا ۹۷ سانتیمتر و وزن آنها حداکثر به ۱۰ کیلوگرم می رسد. راکون های نر معمولاً درشت از راکون های ماده اند. راکون های خرچنگ خوار در جنوب آمریکا زندگی می کنند، این نوع راکون نسبت به راکون نسبت به راکون شمالی موهایی کوتاه تر و پاهایی بلندتر دارد. راکون های شمالی یک بار در سال بین ژانویه و ژوئن جفتگیری می کنند. در حدود نه هفته بعد از جفتگیری راکون ماده یک تا ۷ نوزاد به دنیا می آورد. راکون ها را به خاطر پوست و گوششان شکار می کنند.

منبع: دانشنامه مصور کودکان و نوجوانان