علم به زبان ساده

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کدام حیوان غذایش را قبل از خوردن می شوید؟

راکون_nikbayan

آیا می دانید کدام حیوان غذایش را قبل از شستن می شوید؟ راکون ها از این نوع حیواناتند. بیشتر راکون ها غذای خود را می شویند و اگر آبی برای شستن غذای خود پیدا نکنند از خوردن آن امتناع می کنند. هر چند گفته می شود راکون ها فقط اگر در نزدیکی محل پیدا کردن غذا آب پیدا کنند، غذا را شسته و می خورند ولی دیده شده که بعضی از راکون ها بدون اینکه غذای خود را بشویند آن را می خورند. هیچ کس به درست نمی داند چرا راکون غذایش را می شوید. مطمئناً راکون ها این کار را برای تمیز کردن غذایشان انجام نمی دهند، چرا که آنها غذایشان را در اب گل آلود نیز می شویند. به علاوه آنها طعمه ای را که از آب می گیرند را هم می شویند، در حالیکه نیازی به شستشو ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپهر

کدام جانور است که هرگز آب نمی نوشد؟

موش کانگورویی _nikbayan

تمام گیاهان و جانوران برای ادامه زندگی به آب نیاز دارند. با این وجود جانوری وجود دارد که در تمام طول زندگیش آب نمی نوشد. این جانور نوعی موش کوچک است و در صحرای جنوب غربی ایالات متحده آمریکا زندگی می کند. این موش های کوچک نقش مهمی در زندگی حیوانات صحرایی دیگر دارند. آنها غالباْ به علت آب موجود در بدنشان توسط حیوانات دیگر شکار می شوند. این موش کوچک می تواند به سرعتی حدود ۶ متر در ثانیه بدود و از دست دشمانش فرار کند.

این موش های صحرایی از دم دراز خود به عنوان سکان (هدایت کننده مسیر) استفاده کند، حتی در حالت پریدن هم می توانند در هوا تغییر مسیر بدهند. به علت دم و پاهای قوی و درازی که دارند به این موش، موش کانگورویی هم می گویند. طول بدن این جانوران به 38 سانتیمتر می رسد و دم آن 20 سانتیمتر است. آنها چشمانی درشت، سر بزرگ و دستانی کوتاه دارند. رنگ پوست این جانور در قسمت های بالای بدن زرد و قهوه ای و در قسمت های تحتانی سفید است. حال سوال این است که چگونه این موش کوچک بدون آب زنده می ماند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپهر

آیا حیوان خودکشی کننده وجود دارد؟

موش قطبی_nikbayan

موش های قطبی جانورانی کوچک با دمی کوتاه و چشمانی ریز و به رنگ خاکستری و قهوه ای هستند. این جوندگان در مناطق سرد نیمکره شمالی زندگی می کنند؛ مانند کوه های اسکاندیناوی. این جانوران حدود  ۱۲ تا ۱۶ سانتیمتر طول دارند و پاهایشان به وسیله خز پوشیده شده است که آنها را در مقابل سرما محافظت می کند. لانه های موش های قطبی هم روی زمین ساخته می شود هم زیر زمین. غذای آنها ریشه و ساقه گیاهان و خزه است. حتماً تا حالا شنیده اید که هزاران هزار موش قطبی در خطوط و صفوف فشرده به دنبال هم حرکت می کنند تا با به دریا برسند و خود را در اب دریا غرق کنند. اما چرا؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپهر